Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna jest to działanie za pomocą środków pedagogicznych na przyczyny i objawy trudności w uczeniu się w celu przywrócenia uczniom lepszego funkcjonowania w szkole.
Cele zajęć:
- Stymulowanie i usprawnianie funkcji psychomotorycznych,
- Doprowadzenie do umiejętności poprawnego wypowiadania się (kompetencja językowa), czytania (technika i rozumienie czytanych tekstów) i pisania (czytelność i poprawność zapisu),
- Rozwijanie emocjonalno-społecznej i motywacyjnej sfery rozwoju dziecka.
Funkcja terapeutyczna zajęć:
- Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i akceptacji,
- Motywowanie uczniów do pracy,
- Szukanie mocnych stron dziecka,
- Wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości,
- Podnoszenie samooceny,
- Redukowanie lęku przed nieznanym,
- Stwarzanie jak największej ilości szans na sukces i poczucie bycia sprawcą
w sytuacjach dnia codziennego, - Oswajanie dziecka z niepowodzeniami.
Zajęcia z terapii pedagogicznej odbywają się indywidualnie oraz w małych grupach liczących do pięciu uczniów, jak też w formie warsztatów edukacyjno-terapeutycznych i konsultacji.
Od kilku lat nasza szkoła posiada certyfikat z wyróżnieniem „Szkoły Przyjaznej Uczniom z Dysleksją”. W dniu 8 października 2022r. uzyskaliśmy również ogólnopolski certyfikat za projekt innowacji Polskiego Towarzystwa Dysleksji „Jesteśmy różni, uczymy się razem”.
Zajęcia prowadzą:
Agnieszka Sieradzka- Słyk – dyplomowany terapeuta pedagogiczny z nauczaniem języka polskiego, terapeuta integracji sensorycznej
Martyna Młynarska - specjalizującą się w zakresie Terapii pedagogicznej
i wspomaganiu rozwoju dziecka oraz Pedagogice szkolnej z terapią