Terapia pedagogiczna jest to działanie za pomocą środków pedagogicznych na przyczyny i objawy trudności w uczeniu się w celu przywrócenia uczniom lepszego funkcjonowania w szkole.

Cele zajęć:

  • Stymulowanie i usprawnianie funkcji psychomotorycznych,
  • Doprowadzenie do umiejętności poprawnego wypowiadania się (kompetencja językowa), czytania (technika i rozumienie czytanych tekstów) i pisania (czytelność i poprawność zapisu),
  • Rozwijanie emocjonalno-społecznej i motywacyjnej sfery rozwoju dziecka.

Funkcja terapeutyczna zajęć:

  • Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i akceptacji,
  • Motywowanie uczniów do pracy,
  • Szukanie mocnych stron dziecka,
  • Wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości,
  • Podnoszenie samooceny,
  • Redukowanie lęku przed nieznanym,
  • Stwarzanie jak największej ilości szans na sukces i poczucie bycia sprawcą
    w sytuacjach dnia codziennego,
  • Oswajanie dziecka z niepowodzeniami.

 

Zajęcia z terapii pedagogicznej odbywają się indywidualnie oraz w małych grupach liczących do pięciu uczniów, jak też w formie warsztatów edukacyjno-terapeutycznych i konsultacji.

Od kilku lat nasza szkoła posiada certyfikat z wyróżnieniem „Szkoły Przyjaznej Uczniom z Dysleksją”. W dniu 8 października 2022r. uzyskaliśmy również ogólnopolski certyfikat za projekt innowacji Polskiego Towarzystwa Dysleksji „Jesteśmy różni, uczymy się razem”.

 

Zajęcia prowadzą:

Agnieszka Sieradzka- Słyk – dyplomowany terapeuta pedagogiczny z nauczaniem języka polskiego, terapeuta integracji sensorycznej

Martyna Młynarska - specjalizującą się w zakresie Terapii pedagogicznej
i wspomaganiu rozwoju dziecka oraz Pedagogice szkolnej z terapią